Förhandsannons
Enligt förhandsannonsen beräknas upphandlingsdokumenten att bli tillgängligt (observera att detta kan komma att ändras)
2024-12-16
Huvudsyftet med upphandlingen är att säkerställa driften av beställarens Återvinningscentraler.
Leverantören ska driva återvinningscentralerna med hög kvalitet så att stadens medborgare erbjuds god service och så att en hög utsortering i enlighet med avfallstrappan uppnås.
Transporter ska ske effektivt och med bästa möjliga drivmedel för att verksamhetens helhetspåverkan på miljön ska bli så bra/liten som möjligt.
Beställaren har historiskt delat in återvinningscentralerna i tre upphandlingsområden område Norr, Söder och Innerstaden.
Från och med denna upphandling sker en ny indelning av områdena som framgent kommer bestå av två (2) upphandlingsområden, Norr och Söder.
Om frågor vänligen använd funktionen för frågor och svar. Ansvarig handläggare:
Peter Gran
+46 852213510
peter.gran@svoa.se