Frågor och svar
När du skapar ett konto anger du din e-postadress. Kommers Annons skickar ut ett e-postmeddelande till den adress du angav. Du måste klicka på en länk i mailet
för att aktivera kontot. Detta så vi kan verifiera att du är ägare av kontot. Om du inte får ett aktiveringsmail kan det ha hamnat bland din skräppost.
Hittar du inte mailet där kan du beställa ett nytt aktiveringsmail på login-sidan.
Använd sökfunktionen för att leta efter upphandlingar och annonser. Hittar du inte det du söker kan det bero på att upphandlande
enhet endast visar annonser under begränsade tider. Har du varit med i en upphandlingen eller anmält intresse för en upphandling ska du
få information via mail så snart upphandlaren publicerar tillhörande annonser.
Kontrollera e-postmeddelandet med inbjudan. Det finns olika annons-platser för olika organisationer. Det kan vara så att du är på en annan annonsplats än den där upphandlingen du blivit inbjuden till ligger annonserad.
Du kan se en förteckning över de olika annonsplatserna och vilka organisationer som använder respektive annonsplats på
www.kommersannons.se.
Från
Dina leverantörssidor kan du klicka vidare till dina anbud. Där du kan hantera och se status för alla dina pågående och inskickade anbuden.
Du behöver bara anmäla intresse på upphandlingen för att ta del av förfrågningsunderlaget. Vissa annonser är selektiva, dvs endast vissa personer har tillgång till dem. På dessa annonser
kan du inte se förfrågningsunderlaget om du inte är en av de som bjudits in för att lämna anbud.
När du anmäler intresse på en upphandling kan du ta del av underlaget. Du får också tillgång till funktioner för att direkt ställa frågor på Kommers Annons. Upphandlaren
får information om att det kommit in nya frågor och besvarar och publicerar dessa så att alla intressenter kan ta del av informationen. Du kan även kontakta angiven kontaktperson
direkt, men använd i första hand formuläret för att ställa dina frågor.
På konkurrensverkets hemsida,
www.kkv.se kan du alltid hitta aktuell information om offentlig upphandling.
Du måste färdigställa och skicka in ditt anbud innan sista anbudsdag för att anbudet ska utvärderas.
Vi har valt att presentera innehållet i ett typsnitt och med en storlek som kan anpassa sig och vara läsbart på många olika enheter.
Texten anpassar sig till din hårdvara och ska fungera lika bra på din smartphone och desktop. Gillar du inte hur det ser ut kan du ställa
in och ändra det i din webbläsares inställningar men defaultinställningarna brukar fungera bra i moderna webbläsare (ie7+, moz 3.5+, chrome 7+).
Du kan också ofta öka eller minska upplösningen på din displayenheten vilket påverkar hur saker presenteras.
Du kan tyvärr inte byta e-postadress på ett konto, det du kan göra är att skapa ett nytt konto för e-postadressen du önskar istället.
Glöm inte meddela dina kontaktpersoner på de upphandlande enheterna du eventuellt har pågående avtal med om dina nya kontaktuppgifter. Du kan inte flytta historik mellan konton, men ni kan hämta ner er anbudshistorik under
Dina leverantörssidor > Alla ansökningar och anbud, välj en upphandling sedan går du in på steget Skapa ansökan > Ansökansgranskning, uppe till höger kan du ladda ner kvittensen för anbudet.