Ale kommun har en centraliserad upphandlingsenhet, vars uppgift är att stötta kommunens verksamheter i samband med upphandling av varor, tjänster och entreprenader. Upphandlingsenheten har rollen som projektledare i upphandlingsprocessen och verksamheterna är kravställare samt medverkar under hela processen. Mer information finns på www.ale.se/foretagare/foretagare.htmlAle kommun annonserar upphandlingar via Kommers Annons. När kommunen deltar i en upphandling som genomförs av en inköpscentral sker annonsering i andra offentliga databaser.Alla leverantörer är välkomna att lämna anbud och det är kostnadsfritt att registrera sig samt lämna anbud. Var noga med att svara på alla frågor och bifoga efterfrågad information. Om något är oklart vänd er till upphandlingsenheten i god tid innan sista anbudsdag.Välkommen med ert anbud,Ale kommunUpphandlingsenheten
Observera att information om var anbud lämnas in finns i upphandlingsdokumenten för respektive upphandlingsannons.