Procuring entity image

0244/22 - Varulagerautomater - ny verkstad Bönekulla

För att delta gå till Kommers Annons eLite och registrera intresse. Du kan behöva skapa ett användarkonto på Kommers Annons eLite om du inte redan har gjort det.

1. Upphandlande myndighet eller enhet

Officellt namn
Renova Miljö AB
Nationellt organisationsnummer
556946-0321
Telefon
E-postadress
Gemensam upphandling
Nej
Typ av upphandlande myndighet eller enhet
Offentligt företag som kontrolleras av en lokal myndighet
Organisationsroll
Upphandlare
Huvudsaklig verksamhet
Miljöskydd
Kontrakt tilldelas av en inköpscentral
Nej
Upphandlingen genomförs på uppdrag av annan myndighet eller enhet
Nej

2. Föremål

Titel
Varulagerautomater - ny verkstad Bönekulla
Referensnummer
0244/22
Beskrivning
Förfrågan avser en lösning med 2 st. hissautomater/varulagerautomater inklusive styrsystem för integration med affärssystemet IFS10. All utrustning skall levereras inklusive nödvändiga tillbehör, utbildning, transport till montageplatsen och komplett montage.
Huvudsaklig CPV-kod
42416100-6 Hissar
Typ av kontrakt
Varor
Uppskattat värde
Information om delar
Ytterligare CPV-koder
42416100-6 - Hissar, 42416120-2 - Varuhissar, 42416300-8 - Hissverk, 42417000-2 - Hissar och transportörer, 45313000-4 - Installation av hissar och rulltrappor
Plats för utförande (NUTS-kod)
SE232 Västra Götalands län
Avtalsperiodens start
2022-10-10
Avtalsperiodens slut
2023-09-28
Optioner används
Ja
Beskrivning av optioner
För nedanstående optioner ska priset gälla under 2 års tid från orderdatum av hissautomatlösningen. Därefter ska en prisjustering ske med utgångspunkt från förändringen av konsumentprisindex (KPI) som publiceras av SCB månadsvis. Indexförändringen ska ske baserat på ett genomsnitt av de tre senaste publikationerna. Genomsnittet beräknas från orderdatum av option. 1.10.1 Inredning Prislista för komplettering av föreslagen inredning ska bifogas i anbudet. Prislistan för inredningen skall vara i paritet med den offererade inredningen i anbudet, innefatta alla tillgängliga komponenter, (ej endast efterfrågad inredning i denna kravspecifikation) som finns i sortiment för att modifiera inredningen vad gäller fackstorlek och höjd. 1.10.2 Hyllplan Pris för eventuell komplettering av antalet hyllplan i efterhand. Hyllplanen skall klara en lastkapacitet på minst 500 kg. 1.10.3 Utdrag Leverantören ska i anbudet presentera lösning och pris gällande utdrag för att kunna möjliggöra att plocka gods med travers. 1.10.4 Ljuspekare Pris för sekundär plockhänvisning i form av ljuspekare. Pris inklusive installation ska uppges i anbudet. 1.10.5 Uppmärkning Pris för komplettering av material för uppmärkning av artikelnummer ska anges i anbudet. 1.10.6 Batterireserv Pris inklusive installation av batterireserv för varje hissautomat. Även batterireservens kapacitet ska anges. 1.10.7 Montage inredning Timpris för montage av inredning ska inkluderas i anbudet.

5. Tilldelning

Meddelande
Antal mottagna anbud
3
Antal mottagna anbud från anbudsgivare från andra EU-medlemsstater
0
Antal anbud mottagna från anbudsgivare från länder utanför EU
0
Antal anbud som mottagits från små och medelstora företag
3
Lägsta anbud
1847194,0000
Högsta anbud
2162900,0000
Kommer delar av kontraktet uppfyllas av underleverantörer?
Motiv för direkttilldelning
Ytterligare beskrivning direkttilldelning
Avslutande av dynamiskt inköpssystem
Nej
Tidigare publikations-id
Beslutsdatum
2022-12-22 20:44:34
Tilldelningsgrund
Bästa förhållandet mellan pris och kvalitet
Antaget anbud
Officiellt namn anbudsgivare
Kardex Sverige AB
Nationellt organisationsnummer
556690-6078
Kontaktperson E-post
magnus.karlsson@kardex.com
Kontaktperson telefon
0702939211
Kontraktsdatum
Accepterad
Ja
Rang
2

6. Kompletterande information

Nationellt upphandlingsnummer
KA8872
Datum då annonsen skickades för publicering
2023-02-09
Ted annonsnummer
2023/S 030-088787
Ted-meddelande