Procuring entity image

TN 2024/0585 - Avfallskärl inklusive utplacering av kärl

To participate visit Kommers Annons eLite and register interest. You may need to create a user account at Kommers Annons eLite if you do not already have one.

Sweden: Waste drums
Avfallskärl inklusive utplacering av kärl

Contract or concession notice – standard regime

1. Buyer

1.1 Buyer

Official name: Danderyds Kommun
Legal type of the buyer: Regional authority
Activity of the contracting authority: General public services

2. Procedure

2.1 Procedure

Title: Avfallskärl inklusive utplacering av kärl
Description: Uppdraget omfattar följande: • Inköp samt utställning av tvådelade 240-liters avfallskärl med tvådelade lock för FNI av papper- och plastförpackningar vid enfamiljshus på fastlandet. • Inköp samt utställning av avfallskärl, singelkärl, för fastighetsnära insamling (FNI) i flerfamiljshus av förpackningsfraktionerna papper, plast, metall, färgat och ofärgat glas på fastlandet. • Inköpet omfattar kompletta kärl med hjul, hjulaxlar, lock, RFID-taggar, dekaler, streckkodsetiketter etcetera och för tvådelade kärl även monterad mellanvägg och fraktionsclips. • Utställningen omfattar leverans, transporter, mellanlagring, montering av kärl och behållare samt montera RFID-taggar, dekalering, utställning av kärl till abonnent samt inläsning/registrering av RFID-taggar, GPS-position, streckkoder, till ett verksamhetssystem som Beställarens hänvisar till. Utställning på fastlandet, öar såsom Tranholmen omfattas inte. • Kärlen ska vid utställningen placeras vid tomtgräns, om möjligt i nära anslutning till befintliga mat- och restavfallskärl hos enfamiljshus, så att fastighetsägaren eller nyttjanderättshavaren lätt kan identifiera sitt/sina kärl. Inför utställning vid flerfamiljshus krävs dialog med Beställarens projektledare för utställningen. • Förse äldre ärvda FNI-kärl för flerfamiljshus med RFID-transponder (”taggas”) enligt Beställarens instruktion. • Leverans av eventuella kvarstående kärl/behållare och reservdelar efter avslutad utställning till avlämningsplats hänvisad av Beställaren. Alternativt, vid större antal, returtransport av Leverantören. • Leverantören står för projektledning samt all utrustning, fordon, maskiner och ytor samt personella resurser som behövs för genomförandet av uppdraget. Nuvarande insamling av förpackningar från flerfamiljshus sker via auktorisation som avslutas inför denna entreprenad. Kommunen har inga ytor att erbjuda för mellanlagring och montering av kärl/behållare.
Procedure identifier: 1eca0e7a-8869-4e0c-804a-1ba252fc2f0a
Internal identifier: TN 2024/0585
Type of procedure: Open
The procedure is accelerated: no
Justification for the accelerated procedure:
Main features of the procedure:

2.1.1 Purpose

Main nature of the contract: Supplies
Main classification (cpv): 44616200 Waste drums
Additional classification (cpv): 39224340 Bins
Additional classification (cpv): 44613600 Wheeled containers

2.1.2 Place of performance

Country subdivision (NUTS): Stockholms län (SE110)
Country: Sweden
Additional information: -

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT: 20 000 000 Swedish krona

2.1.4 General information

Legal basis:
Directive 2014/24/EU
Applicable cross-border law:

2.1.6 Grounds for exclusion

Analogous situation like bankruptcy under national law: Se upphandlingsdokumenten
Bankruptcy: Se upphandlingsdokumenten
Corruption: Se upphandlingsdokumenten
Arrangement with creditors: Se upphandlingsdokumenten
Participation in a criminal organisation: Se upphandlingsdokumenten
Agreements with other economic operators aimed at distorting competition: Se upphandlingsdokumenten
Breaching of obligations in the fields of environmental law: Se upphandlingsdokumenten
Money laundering or terrorist financing: Se upphandlingsdokumenten
Fraud: Se upphandlingsdokumenten
Child labour and other forms of trafficking in human beings: Se upphandlingsdokumenten
Insolvency: Se upphandlingsdokumenten
Breaching of obligations in the fields of labour law: Se upphandlingsdokumenten
Assets being administered by liquidator: Se upphandlingsdokumenten
Guilty of misrepresentation, withheld information, unable to provide required documents and obtained confidential information of this procedure: Se upphandlingsdokumenten
Conflict of interest due to its participation in the procurement procedure: Se upphandlingsdokumenten
Direct or indirect involvement in the preparation of this procurement procedure: Se upphandlingsdokumenten
Guilty of grave professional misconduct: Se upphandlingsdokumenten
Early termination, damages or other comparable sanctions: Se upphandlingsdokumenten
Breaching of obligations in the fields of social law: Se upphandlingsdokumenten
Payment of social security contributions: Se upphandlingsdokumenten
Business activities are suspended: Se upphandlingsdokumenten
Payment of taxes: Se upphandlingsdokumenten
Terrorist offences or offences linked to terrorist activities: Se upphandlingsdokumenten

5. Lot

5.1 Lot technical ID: LOT-0001

Title: Avfallskärl inklusive utplacering av kärl
Description: Uppdraget omfattar följande: • Inköp samt utställning av tvådelade 240-liters avfallskärl med tvådelade lock för FNI av papper- och plastförpackningar vid enfamiljshus på fastlandet. • Inköp samt utställning av avfallskärl, singelkärl, för fastighetsnära insamling (FNI) i flerfamiljshus av förpackningsfraktionerna papper, plast, metall, färgat och ofärgat glas på fastlandet. • Inköpet omfattar kompletta kärl med hjul, hjulaxlar, lock, RFID-taggar, dekaler, streckkodsetiketter etcetera och för tvådelade kärl även monterad mellanvägg och fraktionsclips. • Utställningen omfattar leverans, transporter, mellanlagring, montering av kärl och behållare samt montera RFID-taggar, dekalering, utställning av kärl till abonnent samt inläsning/registrering av RFID-taggar, GPS-position, streckkoder, till ett verksamhetssystem som Beställarens hänvisar till. Utställning på fastlandet, öar såsom Tranholmen omfattas inte. • Kärlen ska vid utställningen placeras vid tomtgräns, om möjligt i nära anslutning till befintliga mat- och restavfallskärl hos enfamiljshus, så att fastighetsägaren eller nyttjanderättshavaren lätt kan identifiera sitt/sina kärl. Inför utställning vid flerfamiljshus krävs dialog med Beställarens projektledare för utställningen. • Förse äldre ärvda FNI-kärl för flerfamiljshus med RFID-transponder (”taggas”) enligt Beställarens instruktion. • Leverans av eventuella kvarstående kärl/behållare och reservdelar efter avslutad utställning till avlämningsplats hänvisad av Beställaren. Alternativt, vid större antal, returtransport av Leverantören. • Leverantören står för projektledning samt all utrustning, fordon, maskiner och ytor samt personella resurser som behövs för genomförandet av uppdraget. Nuvarande insamling av förpackningar från flerfamiljshus sker via auktorisation som avslutas inför denna entreprenad. Kommunen har inga ytor att erbjuda för mellanlagring och montering av kärl/behållare.
Internal identifier: Avfallskärl inklusive utplacering av kärl

5.1.1 Purpose

Main nature of the contract: Supplies
Main classification (cpv): 44616200 Waste drums
Additional classification (cpv): 39224340 Bins
Additional classification (cpv): 44613600 Wheeled containers

5.1.2 Place of performance

Country subdivision (NUTS): Stockholms län (SE110)
Country: Sweden
Additional information: -

5.1.3 Estimated duration

Start date: 08/04/2025
Duration end date: 24/03/2026

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT: 20 000 000 Swedish krona

5.1.6 General information

Reserved participation: Participation is not reserved.
Procurement Project not financed with EU Funds.
The procurement is covered by the Government Procurement Agreement (GPA): no

5.1.7 Strategic procurement

Aim of strategic procurement: Reduction of environmental impacts
Approach to reducing environmental impacts: Pollution prevention and control
Approach to reducing environmental impacts: Climate change mitigation

5.1.9 Selection criteria

Criterion:
Type: Economic and financial standing

5.1.10 Award criteria

Criterion:
Type: Price
Name:
Description:
Description of the method to be used if weighting cannot be expressed by criteria:
Justification for not indicating the weighting of the award criteria:

5.1.11 Procurement documents

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission:
Electronic submission: Required
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Swedish
Electronic catalogue: Not allowed
Deadline for receipt of tenders: 17/03/2025 23:59 +01:00
Deadline until which the tender must remain valid: 156 Day
Information about public opening:
Opening date: 18/03/2025 09:00 +01:00
Terms of contract:
The execution of the contract must be performed within the framework of sheltered employment programmes: No
Electronic invoicing: Required
Electronic ordering will be used: no
Electronic payment will be used: yes

5.1.15 Techniques

Framework agreement:
No framework agreement
Information about the dynamic purchasing system:
No dynamic purchase system
Electronic auction: no

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation: Förvaltningsrätten i Stockholm
Organisation providing additional information about the procurement procedure: Danderyds Kommun

8. Organisations

8.1 ORG-0001

Official name: Danderyds Kommun
Registration number: 212000-0126
Postal address: Slottet
Town: Djursholm
Postcode: 182 63
Country: Sweden
Contact point: Katarina Hamilton
Telephone: 08
Roles of this organisation:
Buyer
Organisation providing additional information about the procurement procedure

8.1 ORG-0002

Official name: Förvaltningsrätten i Stockholm
Registration number: 202100-2742
Postal address: Tegeluddsvägen 1
Town: Stockholm
Postcode: 11541
Country: Sweden
Telephone: +46 856168000
Roles of this organisation:
Review organisation

11. Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version: 0bbe0714-d483-47b9-8623-02b58e571500 - 01
Form type: Competition
Notice type: Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date: 12/02/2025 21:06 +01:00
Languages in which this notice is officially available: Swedish

11.2 Publication information